Portal de vinificatie si viticultura

Ce a adus bun anul 2017 în domeniul producerii de vinuri

Cu bune, cu rele, anul 2017 ajunge la final și este momentul potrivit să facem totalurile. Cu această ocazie, IPN a adunat prin lume gânduri bune, de această dată doar bune, de la cei care iau decizii și de la cei pentru care se iau decizii. Ce a adus bun anul 2017? La această întrebare i-am provocat să răspundă pe cei care au acceptat să ne fie alături în dorința noastră de a găsi ceea ce este bun în lucrurile care ne înconjoară și în evenimentele care ne marchează. Chiar dacă de mai multe ori nu toate merg așa cum ne-am dori, câștigă omul și câștigă societatea care are capacitatea să vadă și în probleme, și în lucruri mai rele, o oportunitate în plus de implicare pentru a schimba lucrurile în bine. Pentru fiecare dintre subiectele abordate venim cu mai multe clasamente care reflectă poziția celor care le-au întocmit. Mai jos vedeți ce a adus bun 2017 în domeniul producerii de vinuri.

Clasamentul Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului:

1. Pe parcursul anului 2017 vinurile moldovenesti au cucerit peste 300 de medalii și circa 60% din ele sunt de aur și 10% Grand Gold.

2. Geografia exporturilor vinurilor moldovenesti s-a extins în peste 40 de țări ale lumii.

3. Ziua Naţionala a Vinului 2017 a reunit sub brandul unic de țară „Vinul Moldovei. O Legendă Vie” un număr record de producători autohtoni de vinuri și divinuri.

4. Volumul loturilor certificate de vinuri cu Indicaţie Geografică Protejată a ajuns la 2939000 de litri.

5. A fost lansat Registrul Vitivinicol al Republicii Moldova, la moment fiind deja înregistrate peste 74 unităţi vinicole şi 24739 plantaţii viticole.

Clasamentul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului:

1. 10% din totalul de vinuri produse în Republica Moldova sunt cu Indicație Geografică Protejată.

„10% din totalul de vinuri produse în Republica Moldova, plasate pe piața locală și internațională, sunt cu Indicație Geografică Protejată, ceea ce marchează creșterea calității vinurilor moldovenești și competitivității acestora pe piețele internaționale”.

2. Au fost lansate patru loturi demonstrative.

„În cadrul proiectului „Struguri de calitate”, derulat de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, au fost lansate patru loturi demonstrative care au fost dotate cu echipament privind diagnosticarea condițiilor meteo și de evidență a riscurilor bolilor. În cadrul acestora vor fi evaluate cele mai bune condiții pentru dezvoltarea viței de vie specifice arialului nostru geografic, cu scopul producerii unei recolte bune și a strugurilor de calitate”.

3. A fost inițiat studiul de terroir cu scopul protejării primelor Denumiri de Origine Protejată.

„Acest lucru va oferi șansa să se pună în evidență ceea ce e specific soiurilor de viță de vie locale, solului și climei și va ajuta la creșterea calității și la recunoașterea pe piețele internaționale a vinurilor moldovenești”.

4. Două cele mai mari activități de promovare a vinurilor noastre s-au derulat în cele mai mari rețele de supermarket-uri din Polonia.

„Pentru prima dată de la lansarea brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”, două cele mai mari activități de promovare a vinurilor noastre s-au derulat în cele mai mari rețele de supermarket-uri din Polonia, una din piețele noastre țintă strategice”.

5. Un somelier de talie internațională a realizat o degustare în public a peste 23 de vinuri moldovenești.

„Pentru prima dată în Republica Moldova, un somelier de talie internațională a realizat o degustare în public a peste 23 de vinuri moldovenești, pentru a scoate în evidență originalitatea și specificitatea vinurilor produse din soiuri de viță de vie autohtone”.

6. În 2017 peste 150 mii de turiști au vizitat cramele și vinăriile locale.

Clasamentul Combinatului de Vinuri „Cricova”:

1. Compania a primit marele premiu pentru merite deosebite în domeniul vitivinicol.

„Anul acesta, Combinatul de Vinuri „Cricova” a obţinut marele premiu pentru merite deosebite în domeniul vitivinicol. Această distincţie reconfirmă statutul companiei în calitate de lider pe piaţa vinicolă, ce produce vinuri de calitate înaltă şi promovează imaginea ţării pe arena internaţională”.

2. Au fost marcați 65 de ani de la fondarea Combinatului de Vinuri „Cricova” SA.

„Aniversarea a fost marcată în cadrul a celei de-a doua ediţii a festivalului Must Fest, care a adunat un număr record de oaspeţi – 12 mii. Evenimentul a fost organizat direct în podgorii, o premieră pentru Republica Moldova, iar invitatul special al sărbătorii a fost celebrul interpret Goran Bregović”.

3. A fost preluată distribuţia produselor Cricova în Republica Moldova de către propriul distribuitor – Centrul de Business şi Tursim „Cricova-Vin”.

„Acest lucru a permis creşterea vânzărilor cu circa 20%, dezvoltarea armonioasă a brandului Cricova şi asigurarea unei mai bune poziții pe piața vinurilor din țară”.

4. A fost extinsă gama de produse marca „Cricova”.

„Combinatul de Vinuri „Cricova” s-a remarcat şi prin lansarea mai multor produse pe piaţa Republicii Moldova. În premieră, „Cricova” a lansat un divin exclusivist dedicat aniversării a 65-a de la fondarea companiei. Anul viitor întreprinderea planifică să extindă şi gama de divinuri, oferind consumatorului o varietate mai mare de produse, la preţ accesibil şi de o calitate înaltă”.

5. A crescut numărul de turişti cu aproape 40 la sută.

„În acest an, Complexul Turistic Cricova a fost vizitat de peste 70 de mii de turişti, numărul fiind în creştere cu aproape 40 la sută faţă de anul 2016. Beciurile Cricova, incluse în patrimoniul cultural-național al țării, au atras turiști din toate colțurile lumii”.